måndag, september 14, 2009

Passa på..

Jag har tillbringat en del av min lediga dag ute på min gräsmatta. Jag lade ut ett stort täcke, drog med min son och placerade oss fint i solen.

Härom dagen när jag satt i bilen och regnet öste ner så man knappt kunde se luften så hade jag en enda önskan. Jag ville så gärna ligga på min gräsmatta. Trodde jag aldrig skulle få göra det mer i år men nu är det gjort. Jag njöt och "passade på" så mycket jag kunde. Kommer minnas den stunden hela vintern. Nu har solen gått i moln, för sista gången nu kanske?

Skall det verkligen vara såhär? Jag vill inte leva i mörker. Hur skall jag göra för att få in lite mer solsken i vårt liv? Skall man fly landet och tillbringa några år i Sahara för att kunna uppskatta Sveriges blöta och gråa klimat? Kan man tröttna på solen? Jag menar inte värme nu utan sol. Det hade gärna fått vara snö men med lite sol då, tack! Å, jag vet inte vad jag skall ta mig till.

Jag blir förgalnad (som Basse sa)

Inga kommentarer: