onsdag, september 23, 2009

En liten tripp?!

Jag saknar Stockholm oerhört mycket. Har varit där uppe mycket i år av olika anledningar, mest semester.
Jag vill bara strosa runt i staden, snappa upp atmosfären och känslan. Uppleva alla gamla byggnader, stadsdelar, åka tunnelbana(som jag fixar själv nu, nästan), bara vara lite för ett ögonblick. Det kanske är så att jag älskar Stockholm på grund av att alla mina äventyr där har varit underbara. Man har alltid varit ledig och lyckan har rusat för fullt i kroppen, är det det jag vill uppleva igen? Man har associerat staden med frihet och kärlek.
Nu längtar jag jättemycket till nästa gång jag dyker upp i staden, det borde inte dröja så länge. Det finns alltid en ursäkt att hitta på för att åka upp dit. Dags att gå in på ticnet och leta. Någon som vill följa med?

Mina galna tjejer i Stockholm i mitten på Juli, då Brittan-konsert. Nice!

Om några dagar flyttar min kollega dit, för alltid. Min dröm för några månader sedan. Hon hittade kärleken där för ett år sedan och har nu tagis beslutet att lämna Göteborg. Jag måste säga att jag är väldigt avis. Vill nog fortfarande flytta dit, ett tag i alla fall. Ett år kanske, tills vardagen kommer ikapp där också.

Inga kommentarer: