söndag, februari 15, 2009

Man gör vad man kan

När de lediga dagarna går mot sitt slut, tvättkorgen är full och tvättmaskinen fortfarande är broken återstår bara en enda sak: tvätta i tvättstugan, mot alla odds.

När tvätten skulle hängas ner och barnet sov kläddes detta på och bars den långa vägen ut till stugan. Jag lade honom på ett av mina rena plagg och började vika.



Något som ej kom med på bild(tyvärr) är när jag går från tvättstugan med en den stora korgen rentvätt och unge. Han fick sitta på korgen, tog ett bett i hans jackkrage där bak. Med båda händer upptaga i korgens sidor bad jag till Gud att han inte skulle falla. Jag skrattade ändå hela vägen, trots mjölksyra och sladdrigt barn. Sikken syn!

Det finns ingen som vill som kan tänkas ge en allmosa så ny maskin kan inhandlas? Pappa?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, vaddå trött ??